Kolejny numer pierwszego ogólnopolskiego miesięcznika branżowego „Rynek Muzyczny” trafia już do przedstawicieli branży muzycznej w całej Polsce. W bieżącym wydaniu miesięcznik porusza między innymi kwestie związane ze sprzedażą muzyki w sieci, kondycją polskich studiów nagrań czy obecnością muzyki w mediach

 – Nowy numer naszego czasopisma to przede wszystkim próba zastanowienia się na handlem muzyką w Internecie – mówi Paweł Boroń, redaktor naczelny „Rynku Muzycznego”. – Dr Patryk Gałuszka przygotował specjalny raport poświęcony temu zagadnieniu, staramy się zastanowić nad tym czy 2013 rok faktycznie przyniesie prognozowaną rewolucję w tej kwestii. Poza tym, przyglądamy się rozwojowi polskich studiów nagrań, wykorzystywaniu muzyki w grach komputerowych, zaś przedstawiciele branży w forum wyrażają swoje opinie na temat obecności muzyki w mediach. O rynku rozmawiamy między innymi z Kayah, Andrzejem Nowakiem i Jarkiem Szubrychtem, zaś Tomasz Borkowicz, dyrektor nowych  poznańskich targów muzycznych po raz pierwszy na łamach „Rynku Muzycznego” opowiada o Targach Muzyki, Sceny i Oświetlenia MUSIC LAB, które odbędą się w październiku bieżącego roku – dodaje.

Drugi numer „Rynku Muzycznego” to także mnóstwo sprzętowych nowości, prezentacje prężnie działających w branży firm, rynkowe aktualności, prawo w muzyce, sylwetki osób z branży czy felieton Artura Rawicza dotyczący sezonowości w sektorze muzycznych mediów.

– Sytuacja na rynku prasy w branży muzycznej pozostawia wiele do życzenia. Przez długi czas zastanawialiśmy się, czego faktycznie potrzebuje branża, aby możliwy był jej rozwój – mówi Ilona Rosiak, dyrektor wydawniczy „Rynku Muzycznego”. – Doszliśmy do wniosku, że nie chodzi tu o kolejny tytuł adresowany do hobbystów i wyłącznie potencjalnych konsumentów. Postawiliśmy na doświadczonych przedsiębiorców i osoby, które nadają ostateczny kształt branży. Kierunek jak do tej pory wydaje się być słuszny, o czym świadczy otwartość branży na tę innowację – kontynuuje. – Model czasopisma o charakterze B2B jest dobrze znany w innych sektorach gospodarki. Pełni w nich praktyczne narzędzie pracy dla handlowców i źródło niezbędnych informacji dla dystrybutorów. Jestem przekonana, że również w branży muzycznej nasz magazyn cieszyć się będzie zaufaniem czytelników – pointuje.

 „Rynek Muzyczny” to jedyne na polskim rynku wydawniczym czasopismo, które w formie bezpłatnej prenumeraty trafia do wszystkich osób, firm i instytucji związanych z branżą muzyczną oraz tzw. otoczenia biznesu, które bierze czynny udział w jej rozwoju. Wydawcą tytułu jest Iron Media Publishing.

Komentarze

Komentarz