na legaluPodwójna platyna, nagroda Fryderyka za najlepszy album hip hopowy, jedna z najlepszych, jeżeli nie najlepsza płyta Slums Attack i Peji. Album będący wyrazem frustracji ludzi z marginesu, dotkniętych biedą i wykluczeniem. „Na legalu?” tylko w WiMP.

Na płycie oprócz jednego z najważniejszych kawałków w historii polskiego hip hopu:   
„I moje miasto złą sławą owiane…” można znaleźć także „Głuchą noc”, „Być nie mieć”, „Wybierz właściwą drogę”, „Randori” czy „Mój rap moja rzeczywistość”. Trafili na nią gościnnie występujący: Doniu, Wiśnix, Iceman, Ascetoholix oraz Medi Top Glon. „Na legalu?” to zdaniem krytyki, pierwszy porządnie wyprodukowany album Slums Attack, między innymi dzięki czemu Peja, mógł wreszcie wydostać się z chuligańskiego podziemia. Udała mu się przy tym sztuka dość trudna – podnosząc jakość produkcji i poprawiając flow zachował dotychczasową moc tekstów. Głos nizin społecznych, bezrobocia, wykluczenia i patologicznych rodzin – jeszcze nigdy nie brzmiał tak wyraziście. Zdaniem niektórych recenzentów, tak jak bez filmu „Blokersi” Sylwestra Latkowskiego nie byłoby tak dużego sukcesu Slums Attack i Peji, tak bez „Na legalu” nie doszłoby do wykrystalizowania się hiphopowego głosu Wielkopolski, powstania wytwórni UMC z Owalem i Mezem na czele.

Zapraszamy do słuchania tylko w WiMP:

http://wimp.pl/album/28652169

Skandynawski muzyczny serwis streamingowy oferuje ponad 23 miliony utworów, zarówno zagranicznych, jak i polskich. Dostęp do podstawowej wersji serwisu, w formie aplikacji desktopowej na komputerze, kosztuje 9,99 zł miesięcznie, a w przypadku wersji premium, działającej dodatkowo także na urządzeniach mobilnych, opłata miesięczna wynosi 19,99 zł. To jednak nie jedyne możliwości korzystania z usługi, jakie oferuje WiMP. Serwis umożliwia także stały, darmowy dostęp do swoich zasobów muzycznych (dla aplikacji desktopowej) z limitowanym czasem odsłuchu utworów i powiadomieniami serwisu pomiędzy utworami, np. informującymi o płatnej wersji WiMP dostępnej także na urządzeniach mobilnych. Wszystkie wersje są od reklam zewnętrznych. Co więcej, zakładając darmowe konto WiMP użytkownik ma jednocześnie możliwość przez 7 dni testować serwis na urządzeniach mobilnych.

Koncepcja ta już z powodzeniem działa na innych rynkach europejskich, takich jak: Szwecja, Norwegia, Dania, Niemcy. W sumie WiMP podbił już serca 400 tys. użytkowników, a liczba ta ciągle rośnie. W 2011 roku serwis otrzymał brytyjską nagrodę Meffy Awards dla najlepszego serwisu muzycznego. Regularnie wygrywa także testy konsumenckie we wszystkich krajach, w których jest dostępny.

 

 

WiMP posiada licencję na ponad 20 milionów utworów. Serwis zapowiada również launch w innych krajach. WiMP należy do spółki Aspiro, notowanej na sztokholmskiej Giełdzie Papierów Wartościowych (NASDAQ OMX).

 

 

Komentarze

Komentarz